Waarom gaan Avansstudenten vrijdag in paarse kleding naar school?

Foto: m4gie/Pixabay.comKijk niet verbaasd op als je vrijdag 8 december studenten op de Lovensdijkstraat in Breda in paarse kleding ziet lopen. Ze doen dit hun solidariteit te tonen met lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders (lhbt’s).

De actie is een initiatief van het dit studiejaar door studenten opgerichte GSA-netwerk (gender and sexuality alliance) van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu. Het GSA-netwerk wil alles wat speelt rondom seksuele en genderidentiteiten bespreekbaarder te maken.

Borrels en bijeenkomsten
Naast de aandacht voor Paarse Vrijdag wil GSA in de toekomst borrels en bijeenkomsten organiseren. Mochten studenten en docenten van andere opleidingen interesse hebben om een soortgelijke groep te organiseren of ideeën hebben, dan zijn ze op 8 december vanaf 10.00 uur welkom bij de ingang van gebouw LD aan de Lovensdijkstraat 61-63.

Je kunt het GSA-netwerk mailen op gsa.atgm@avans.nl. Bij de academie bestaat ook het mailadres roze.helpdek.atgm@avans.nl. Dat wordt beheerd door docenten en is vooral bedoeld voor studieloopbaan gerelateerde zaken.

Diana Chan-Peeters

Mooi initiatief. Zou dit ook graag in Den Bosch zien. Helaas ontbreekt het mij aan tijd anders zou ik het zelf opzetten. Wie biedt?

2017-12-07 09:44:21