CMD’er Chef Soldaat weer ten strijde voor gezelligheid met het Leutige Leger

Met het nieuwe nummer ‘Van de Kaart’ trekt de Communication & Multimedia Design (CMD) student Joris Wijnen, a.k.a. Chef Soldaat, door heel Brabant voor en tijdens carnaval.

Wederom geheel in legerthema trekken Chef Soldaat en het Leutige Leger voor het derde jaar op rij ten strijde ‘voor de gezelligheid.’ En hoe kan dat nou beter dan met zijn nieuwe carnavalskraker.

We zien een landkaart, waarom?
“Met de muziek probeert Chef Soldaat Brabant nog gezelliger te maken. Om daar een hulpmiddel bij te vinden, is Chef gaan zoeken in een bunker. Daar vond hij een oude kaart van Brabant. Aan de hand van deze landkaart zal Chef Soldaat komende carnaval vele feestjes langsgaan.”

“Een goed carnavalsliedje is vaak een beetje dubbelzinnig. Daar heb ik dit jaar dan ook voor gekozen wat betreft de tekst. Dat in combinatie met het legerthema bracht mij op een landkaart.”

En dat dubbelzinnige?
“De tekst van het nummer gaat over de landkaart, de kompas en het gevoel voor richting. Wanneer je genoeg bier drinkt, raak je je gevoel voor richting kwijt en ga je van de kaart. Chef en z’n leger lusten ook wel een biertje, maar we moeten wel scherp blijven.”

De clip heeft wat herkenbare elementen!
“Als je kijkt naar de beeldtaal van Chef Soldaat 2018, ben ik vooral geïnspireerd door Indiana Jones. Toen ik klein was, keek ik graag naar deze films. De landkaart zelf, de videoclip met de tempel en het gouden flesje bier en de manier waarop de videoclip is opgenomen, lijkt op de films van Indiana Jones.”

Spotten we dit jaar weer medestudenten?
“Jazeker! Lisa van Acquoij, Robbert de Man en Ramon Verhulst zijn in de soldatenschoenen gestapt. Ik ben enorm blij dat zij tussen de stages, minors en het afstuderen door tijd wilden vrijmaken om mee te spelen in de videoclip.”