Lever je oude mobiel in bij Avans en speel!

Avans strijdt in de Funky Phone Challenge tegen onder meer de hogeschool en universiteit van Leiden. Doel van de wedstrijd is om zo veel mogelijk oude mobieltjes in te zamelen.

Heb jij nog oude telefoons rondslingeren? Neem die dan mee naar Avans en help de studenten van Green Office Avans aan de winst van 1.000 euro. “We willen met de Funky Phone Challenge studenten en medewerkers bewust maken van het recyclen van apparaten zoals je telefoon”, legt derdejaarsstudent Milieukunde Feline Peters uit.

Doos bij de academie
Bij de ingang van het Avansgebouw op de Hogeschoollaan staat tot en met 8 februari een arcadekast waar iedereen zijn eigen mobiel in kan doen. Doe je dat, dan krijg je credits voor een spel op de arcadekast. “Een groep studenten gaat bovendien de diverse andere locaties van Avans bezoeken om studenten te vertellen over de challenge”, zegt Feline. Alle academiebureaus zijn opgeroepen een doos neer te zetten om telefoons in te zamelen. “Het is dus niet dat je naar het gebouw in Breda moet komen, je kunt je oude telefoon gewoon bij je eigen academie kwijt.”

Het is de eerste keer dat Avans meedoet aan de Funky Phone Challenge. De studenten van Green Office hopen natuurlijk te winnen. “We willen het geld investeren in een nieuwe duurzaam project. Als het zover is, kan iedereen via een poll op onze site stemmen welk initiatief dat moet worden.”