Max wint Dragons’ Den 2018 met zijn pindasaus

Tien studenten van Avans in Breda mochten afgelopen vrijdag bij de Rabobank hun ondernemingsplan pitchen voor ondernemers en startups uit verschillende branches. Van satésaus tot fashion en auto’s: er kwam van alles voorbij tijdens de Dragons’ Den 2018. De winnaar werd héMax, de ambachtelijke pindasaus van vierdejaarsstudent Ondernemerschap & Retail Management Max van den Heuvel.

Een goede pindasaus heeft pit, een zuurtje en veel pindasmaak. Vooral dat laatste miste Max van den Heuvel bij de kant-en-klare supermarktsauzen. De student bracht daarom zijn eigen satésaus op de markt: héMax.

Supertrots
Max wist tijdens de Dragons’ Den de jury te overtuigen met zijn vernieuwende, gezondere saus. “Ik ben supertrots”, vertelt hij. “Het was een hele spannende dag, maar de tien ondernemers waren unaniem positief, dus kreeg ik de eerste prijs.”

Volgens de Avansstudent is er nu veel interesse vanuit investeerders. “Daar ben ik natuurlijk heel blij mee. Het opent nieuwe deuren en biedt me de kans om te netwerken met ondernemers. Als starter kan ik die connecties heel goed gebruiken.”

Imago
Als winnaar van de Dragons’ Den van Rabobank, heeft Max een Rabobank- adviseur ‘gekregen. “Hij leert mij dat ik aan een sterk imago moet werken om mijn product op de kaart zetten”, vertelt de student.

Max schittert in het volgende magazine van Punt. Daarin interviewen we hem uitgebreider over zijn smeuïge maar verantwoorde satésaus.

Onderbroek met zakken
Uit eerdere Dragons Dens van Rabobank zijn succesvolle ideeën gekomen. Zo waren de onderbroeken met zakken van Kangaroo Underwear vorig jaar een grote hit.