Nationale Studenten Enquête: geef je mening over Avans!

Ben je niet tevreden over de kwaliteit van je opleiding, de roosters en andere zaken? Of ben je er juist erg over te spreken? Deze week is de Nationale Studenten Enquête 2018 (NSE) gestart. Laat weten wat je van je studie vindt. Bij enkele opleidingen maak je bovendien kans op prijzen variërend van een iPad tot een bon van Bol.com.

Bij de NSE staan de meningen van studenten centraal. Met deze grootschalige enquête wordt onderzoek gedaan naar de kwaliteit van Nederlandse hogescholen en universiteiten. De studentenoordelen worden gebruikt om het onderwijs te verbeteren en vormen onder andere de basis voor de Keuzegids.

Wachten op cijfers
Uit de resultaten van vorig jaar bleek dat Avansstudenten niet tevreden zijn over het internationale aspect van hun opleiding.

Deze studenten van AE&I vertellen over hun opleiding en de NSE:

Naar aanleiding van de NSE van voorgaande jaren zijn verbeteringen doorgevoerd op het gebied van stagebegeleiding, het aantal stilteplekken en het aantal beschikbare stopcontacten op de onderwijslocaties. Ook is er specifieke aandacht voor roostering.

Dit jaar wil Avans onder meer weten in hoeverre studenten multidisciplinair samenwerken met studenten van andere opleidingen en hoe tevreden ze zijn over de dienstverlening van de academiebureaus.

De volgende academies verloten prijzen onder de deelnemende studenten:

Academie voor Bouw & Infra: per ingevulde enquete een donatie van 1 euro naar een goed doel en 15 bol.com bonnen van 20 euro
Academie voor Financieel Management: 25 bol.com bonnen van 20 euro
Academie voor Gezondheidszorg: 4 mini iPads
Academie voor Marketing en Business Management: elke opleiding 1 iPad
Academie voor Sociale Studies Breda: voor iedere ingevulde enquête gaat er 1 euro naar de studievereniging Socialize
Avans School of International Studies: 1 mini iPad
Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu: 1.000 voor de opleiding met de hoogste respons
Academie voor Veiligheid en Bestuur: voor iedere opleiding een bepaald bedrag afhankelijk van de respons
Pabo: traktatie voor iedereen als de respons van de Pabo boven de 50 procent ligt
Juridische Hogeschool: 3 boodschappenpakketten van 50 euro en 10 bol.com bonnen
Avans Academie Associate Degrees: geen prijs of beloning verbonden aan de NSE voor individuele studenten, wel overwegen ze om bij het behalen van de responspercentages bijvoorbeeld taart uit te delen

Daarnaast maak je als student kans op een van de landelijke prijzen namelijk: de reischeque van 2.000 euro of een van de vijfhonderd Ticketmaster eGift Cards van 20 euro.

Anke

Ik doe de opleiding tandarts assistente en ik ben best tevreden met de opleiding. Het kan altijd beter, want soms zijn bepaalde zaken onduidelijk. Maar ik leer wel veel op school en dat is belangrijk.

2018-02-09 14:01:57

T

Ik vraag me toch altijd af hoe ze vragen als: ''De aansluiting van je opleiding bij je vooropleiding'' beoordelen. Mijn vooropleiding sloot heel slecht aan dus een 1, maar dat heeft niks van doen met mijn huidige opleiding.

2018-01-23 15:02:32