Storm: Station Breda ontruimd, colleges Avans gaan gewoon door

De Westerstorm die vandaag over Nederland raast is in de Avanssteden al over zijn hoogtepunt heen. Voor een deel van de studenten en medewerkers was het vanwege omgewaaide bomen en gestremde treinen lastig zo niet onmogelijk om op Avans te komen. Ondanks de storm blijven de Avansgebouwen gewoon open. De colleges gaan door zoals gepland. Mocht je vanwege de weersomstandigheden een tentamen missen, neem dan contact op met jouw academie.

Bossche studenten moeten oppassen met het lopen van en naar het Avansgebouw:

Diverse onderwijsinstellingen adviseren hun studenten binnen te blijven nu het KNMI code rood heeft afgekondigd. Het hele treinverkeer ligt inmiddels plat. Het station in Breda is ontruimd vanwege de vrees voor vallende glasplaten.

Tentamens gaan door
Het Science Park van de Universiteit van Amsterdam wordt momenteel ontruimd omdat er een dak van een gebouw is gewaaid. De Radboud Universiteit twittert: “Ga niet op reis, en kom dus ook niet naar de universiteit als dat niet strikt noodzakelijk is.” Bij Inholland en de Universiteit Utrecht gaan tentamens in principe gewoon door, maar wie er niet is kan de toets later inhalen.

Op een filmpje bij de Erasmus Universiteit is te zien hoe mensen zich nauwelijks staande kunnen houden op de campus. De natuurkundestudent Tom Vonk twittert een foto van het ontbrekende dak bij de Universiteit van Amsterdam.

Persoonlijke veiligheid
De Hogeschool Rotterdam adviseert “iedereen voorrang te geven aan de persoonlijke veiligheid. Voel je vrij om daarin je eigen afweging te maken.” De Hogeschool van Amsterdam meldt dat het onderwijs doorgaat en de gebouwen open zijn, maar raadt iedereen aan voorzichtig te zijn.

Volgens het KNMI zwakt de storm in de tweede helft van de middag af.