Avans betreurt ontstane commotie rondom opmerkingen academiedirecteur

Illustratie: Pixabay.comAvans betreurt de ontstane commotie rondom de reactie van academiedirecteur Ron Tenge op een post op LinkedIn, zo staat in een statement op de website. Tenge benadrukt in een nieuwe reactie dat hij niemand voor zijn hoofd heeft willen stoten.

“Ik betreur de commotie die is ontstaan naar aanleiding van mijn reactie op een post op LinkedIn waarin een pleidooi wordt gehouden voor meer vrouwen in de techniek”, reageert Tenge vandaag op LinkedIn. “Ik benadruk dat ik niemand voor het hoofd heb willen stoten en heb spijt van een woordkeus die dus voor meerdere interpretaties vatbaar is. Ik vond de daarbij geplaatste foto rol- en stereotype bevestigend, (onbewust) in strijd met de bedoeling van het artikel. Ik ben er mij van bewust dat ik mij niet handig heb uitgedrukt en dat mijn reactie anders overkomt dan de bedoeling was. Hierdoor is een verkeerd beeld is ontstaan over hoe ik als persoon en ook hoe Avans Hogeschool omgaat met vrouwen in de techniek. In tegensteling tot dit beeld stimuleer ik zelf en Avans Hogeschool juist de deelname van vrouwen in de technieksector en in algemene zin in het onderwijs en op de gehele arbeidsmarkt.”

Niet handig
Avans zegt niet te twijfelen aan de goede intentie of de integriteit van Tenge, maar is van mening dat hij zich niet handig heeft uitgedrukt, waardoor zijn reactie anders overkomt dan de bedoeling was.

De hogeschool benadrukt dat zij juist de deelname van vrouwen in de technieksector en in algemene zin in het onderwijs en op de gehele arbeidsmarkt stimuleert.

Ruben

Wel jammer dat er excuses word gemaakt over de commotie en niet over de inhoud. Nu zeggen ze eigenlijk de inhoud is prima, alleen de ophef betreuren we.

2018-03-03 00:48:55

Linda

'Die vrouw kleed zich niet gepast voor een technisch vak.' Dat iemand anno 2018 deze uitspraak nog doet is onvoorstelbaar. Als een man op de foto had gestaan, had niemand iets gezegd over zijn kleding. Het gaat om het interview, niet om haar kleding.

2018-02-28 16:41:02

Mirjam

Martijn de Vries, ten 1e 't zijn geen naaldhakken maar hoge hakken. Ten 2e, kan je je voorstellen dat ze zich gewoon goed gekleed heeft en dat de fotograaf zo'n foto voorstelt en dat het beste wel eens kan zijn dat ze 'normaal' niet zo rondloopt?

2018-02-28 08:47:11

vrouwlijke techniek studente

Ik vind de excuses echt niet nodig. Ik heb de foto en reactie gezien en geef meneer Tenge gelijk. Die vrouw kleed zich niet gepast voor een technisch vak. Als vrouw zijn de moet je niet op naaldhakken over een bouwplaats banjeren, dat is niet veilig.

2018-02-27 16:13:07

Martijn De Vries

beetje flauw dit

2018-02-27 15:59:10

Jarek

Doe niet zo politiek correct jongens!

2018-02-27 12:24:41