Bossche deeltijdstudent Social Work Kim Janssen doet alles voor Expeditie Robinson

Het is vooral afzien op een tropisch eiland, toch is voor veel Nederlanders meedoen aan Expeditie Robinson een droom. Zo ook voor de Bossche deeltijdstudent Social Work Kim Janssen.

Kim noemt zichzelf een echt meisje-meisje die het fijn vindt om zich voor die ene schooldag per week op te doffen. Wat medestudenten en docenten misschien niet weten is dat ze dagelijks meer dan een uur sport. Het is die kant van zichzelf die ze wil laten zien in Expeditie Robinson.

Stemmen
Om deel te mogen nemen aan de castingdag van het programma moeten potentiële kandidaten zoveel mogelijk stemmen verzamelen. Daarvoor moeten ze een video opnemen. De kandidaten met de meeste stemmen gaan door naar de castingdag.

Elke week wordt op maandag een nieuwe opdracht bekend gemaakt. Geïnteresseerden hebben dan één week de tijd om hun video te maken, te uploaden en zoveel mogelijk stemmen te werven. In totaal zijn er zeven kansen in zeven weken. Dat zijn 49 kandidaten die door mogen naar de castingdag. Daarna kiest de redactie er nog 51. Uiteindelijk doen van die honderd zeven avonturiers mee aan het programma.

Andere Avansstudent
Kim zegt nergens bang voor te zijn en is bereid alles te doen om een Robinson te worden. Steun jij Kim dan kun je hier op haar stemmen. Naast Kim doet ook de Bredase student Fysiotherapie Kevin Buurmans mee aan de voorrondes van Expeditie Robinson.