Carnaval in Breda begint pas echt met de opwarmer van Virgo

Het pre-carnavalfeest van de Bredase studentenvereniging Virgo is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot dé officieuze studentenaftrap van carnaval. Ook dit jaar zullen zo’n vijfhonderd Avansstudenten in creatieve kostuums losgaan in de Coyote Bar.

Virgo-voorzitter en student Mechatronica Remco Markestein ziet uit naar het feest op donderdag 8 februari. “De sfeer, gezelligheid en saamhorigheid die met dit feest gepaard gaan is precies waar Virgo voor staat. Het is echt een aanvulling op je studententijd!”

Drinken uit pullen
Het pré-carnavalsfeest van Virgo is het grootste door studenten georganiseerde carnavalsfeest in Breda en vindt dit jaar plaats in de Coyote Bar. Van 21:00 uur tot 02:00 uur kan er onbeperkt bier, fris en wijn gedronken worden. “En natuurlijk zoals de traditie zegt uit pullen”, zegt Remco. Carnavalskapel De Eigenheimers en Schorre Chef en MC Vals treden op.

Het feest is toegankelijk voor alle studenten. Er zijn nog enkele kaarten te koop. Vandaag tussen 11.00 en 13.00 kun je een kaartje kopen bij de ingang van de LA en LD gebouwen van Avans of online. Een kaartje kost 22,50 euro.