Nationale Studenten Enquête: deeltijdstudenten Avans moeten aan de bak

Ben je niet tevreden over de kwaliteit van je opleiding, de roosters en andere zaken? Of ben je er juist erg over te spreken? Tot 12 maart kun jij, via het invullen van de Nationale Studenten Enquête (NSE), laten weten wat je van je studie vindt. Bij enkele opleidingen maak je bovendien kans op prijzen variërend van een iPad tot een bon van Bol.com.

Bij de NSE staan de meningen van studenten centraal. Met deze grootschalige enquête wordt onderzoek gedaan naar de kwaliteit van Nederlandse hogescholen en universiteiten. De studentenoordelen worden gebruikt om het onderwijs te verbeteren en vormen onder andere de basis voor de Keuzegids.

Stage en roostering
Naar aanleiding van de NSE van voorgaande jaren zijn verbeteringen doorgevoerd op het gebied van stagebegeleiding, het aantal stilteplekken en het aantal beschikbare stopcontacten op de onderwijslocaties. Ook is er specifieke aandacht voor roostering.

Dit jaar wil Avans onder meer weten in hoeverre studenten multidisciplinair samenwerken met studenten van andere opleidingen en hoe tevreden ze zijn over de dienstverlening van de academiebureaus.

Avans Deeltijd
Om een goed beeld te krijgen van de mening van Avansstudenten is het belangrijk dat de respons bij elke opleiding boven de 33 procent ligt. Een aantal opleidingen zoals de Associate degree Accountancy zit daar met 85,7 procent nu al ruim boven, maar studenten van andere opleidingen moet nog even aan de bak.

Vooral veel deeltijdopleidingen van Avans lopen nog achter, dat is jammer want op deze manier krijgt Avans een minder goed beeld van wat er speelt onder deeltijdstudenten. Heb jij de NSE nog niet ingevuld? Dan heb je nog tot 12 maart de tijd.