Op de bonnefooi daten dankzij Avansstudenten Emma en Myrthe

illustratie: Elmarye AaijJe wilt een originele date van A tot Z regelen voor je crush, vriend of vriendin maar je bent volkomen inspiratieloos. DateLab biedt de oplossing: verrassingsdates op maat, volledig bedacht door Avansstudenten.

Oprichters Emma van der Elst en Myrthe Gellvoet leerden elkaar kennen tijdens hun opleiding Communicatie bij Avans. Samen volgden ze de minor Ondernemerschap aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en bedachten daar het concept DateLab.

“Ooit kwam een vriend radeloos naar me toe”, vertelt Emma, vierdejaarsstudent in Breda. “Hij wilde heel graag iets origineels met zijn vriendin doen, maar had geen idee wat. En hij is lang niet de enige. Veel mensen hebben dit, zeker als ze al wat langer een relatie hebben. Soms hebbben we geen tijd om iets nieuws te bedenken. Zonde, want eigenlijk zouden we onze relaties zoveel mogelijk moeten vieren.”

‘Datingapps zijn helemaal ingeburgerd’

Sleur
Eind vorig jaar werkten Emma en Myrthe hun idee uit en al snel erna ging het balletje rollen. Volgens Emma is DateLab een gat in de markt. Even uit die sleur van de standaard dates, zoals een hapje eten, bioscoopje pakken of op de bank een beetje netflixen. “Datingapps zijn helemaal ingeburgerd. Voor singles is er zoveel, maar voor mensen in een relatie is er weinig”, legt de student uit.

Verrassingsafspraakjes
Misschien dat het concept van de dames daarom nu al een succes is. Ze hebben in korte tijd 35 succesvolle verrassingsafspraakjes georganiseerd. “Je hoeft alleen maar een locatie en categorie aan te geven. Verder nog een datum én je budget. De rest regelen wij. Dankzij de minor Ondernemerschap aan de HvA hebben we veel kunnen netwerken. Dat helpt enorm.”

‘We willen romantiek weer glans geven’

Voorpret
Het leukste aan zo’n avontuurlijke date is de voorpret. “En dat is precies waar we naar streven. Koppels en mensen die aan het daten zijn, moeten weer zin krijgen om elkaar te zien en om iets origineels te doen. We willen romantiek weer glans geven.” Enthousiastelingen die bij de dames een date boeken weten pas op hun bestemming wat er gaat gebeuren. “Ze worden met taxi opgehaald en thuisgebracht, verder verklappen we niets”, vertelt Emma.

Op dit moment timmert het duo nog hard aan de weg om de onderneming meer naamsbekendheid te geven. De studenten hopen DateLab de komende maanden nog meer te laten groeien.

Ben je nieuwsgierig geworden en wil jij je vriend of vriendin verrassen? Check dan DateLab.nu. Voor meer informatie kan je ook mailen naar info@datelab.nl. “In principe is alles mogelijk op aanvraag, tegen elk budget en op elke plaats.”