Roland van der Poel directeur Associate degrees Academie Roosendaal

Roland van der Poel start op 1 april als directeur van de Associate degrees Academie in Roosendaal. De academie is een initiatief van Avans en de Hogeschool Zeeland en biedt vanaf september 2018 diverse Ad-opleidingen aan.

Van der Poel is niet onbekend met Associate degrees. De afgelopen jaren werkte hij bij Hogeschool Rotterdam waar hij mede verantwoordelijk was voor de Rotterdam Academy. Inmiddels studeren daar 2800 Ad-studenten en geldt de academie als een succesvol voorbeeld voor veel hogescholen die bezig zijn voltijds Ad-opleidingen aan te bieden.

De nieuwe directeur begon in 1993 als docent in het voortgezet onderwijs. Via het conrectorschap kwam Van der Poel in het particulier onderwijs terecht. Na een periode bij het Albeda Collega is hij gaan werken bij een zakelijk dienstverlener. Omdat zijn interesse ligt bij het onderwijs, en dan met name bij de doorstromers vanuit het mbo naar het hbo, maakte hij na vijf jaar de overstap naar de Hogeschool Rotterdam.