Zes Avansstudenten gaan naar Bali, ga jij mee?

Foto: Pixabay.com/PublicCoEen buitenlandse stage of minor is voor de ene Avansstudent gesneden koek, maar voor een ander een groot avontuur. Zes studenten Technische Bedrijfskunde in Tilburg gaan van augustus tot januari naar Bali en hopen dat meer Avansstudenten aansluiten.

“Een medestudent die afgelopen jaar naar Bali is gegaan, heeft ons geïnspireerd met zijn verhalen”, vertelt Tim van Kooten. “Wij zijn van plan om met zijn allen een minor in Bali te volgen en ook de rest van Azië te zien. Het liefst betrekken we er meer Avansstudenten bij, ook van andere opleidingen.”

Cambodja en Bangkok
Tim en zijn medereizigers gaan in Bali een minor volgen en plannen daarnaast diverse trips naar bijvoorbeeld Cambodja en Bangkok. “Als je eenmaal in Azië bent is het reizen best goedkoop”, zegt hij.

De meeste studenten Technische Bedrijfskunde zoeken het niet zo ver van huis weet Tim. Toch hoopt hij ook andere studenten te enthousiasmeren. “Je komt in aanraking met een totaal andere cultuur en ziet wat van de wereld. Dat is ook interessant voor op je cv.”

Geen beurs
“We worden vanuit onze opleiding echt gestimuleerd om dit te doen. Avans helpt ons goed. Het is alleen zuur dat we geen recht hebben op de Erasmusbeurs omdat we buiten Europa reizen. Zo’n buitenlandse minor is duur en daarnaast moet je ook gewoon je collegegeld doorbetalen. Ik wil in de zomervakantie zoveel mogelijk gaan werken, maar we hopen nog sponsors te werven voor onze reis.”

Heb jij zin om je aan te sluiten bij de reisplannen van Tim? Stuur dan een mail naar timvankooten@hotmail.com.

Wat merk jij van de verengelsing van het onderwijs? Hoe belangrijk is internationalisering? Of zie jij het totaal niet zitten om voor je studie naar het buitenland te gaan. Voor een speciaal themamagazine over internationalisering zijn wij benieuwd naar jouw mening.
Punt Magazine wil graag weten hoe Avansstudenten kijken naar internationalisering. Ook zijn we op zoek naar studenten die graag hun ervaringen willen delen. Vul de online enquête in zodat wij een goed beeld krijgen. Het beantwoorden van de vragen duurt maximaal 10 minuten.