Column: De eigenaardigheden van Avans

Foto: © Beeldveld/Wilfried Scholtes

Terwijl ik aan mijn scriptie probeer te werken, droom ik even weg en denk ik aan mijn studententijd bij Avans Breda, waar bijna een einde aan komt. Ergens ga ik Avans en zijn eigenaardigheden wel missen hoor.

Ik bedoel, die broodjes Unox (mét Unoxsaus uiteraard) in combinatie met een soepje van nog geen 90 cent hebben menig lunchpauze verrijkt. Niet echt de gezondste keuze, maar joh, die calorieën verbrand je wel weer tijdens een gratis cardiosessie van VIJF trappen naar de bovenste verdieping van gebouw LA. Bezweet, hijgend en vol schaamte voor je slechte conditie de les in lopen, heerlijk! Tenzij jij je met je halve klas in een lift wist te proppen (max. 8 man in één lift? Pffff, easy!).

Dat Avans graag aan ons slanke figuur denkt, merk je aan alles. Je auto parkeren? Prima, loop dan wel even de wandelvierdaagse door de Bredase wijken van je auto naar het lesgebouw.

‘Bezweet, hijgend en vol schaamte voor je slechte conditie de les in lopen, heerlijk!’

Ook leek het wel of ze expres mijn lessen van een dag verspreidden over 3 verschillende gebouwen (“Waarom zijn jullie zo laat?” Ja hallo? In 15 minuten naar de wc, koffie halen én van LA naar de Hogeschoollaan lopen. HOE DAN? Of eventjes naar BRESS sprinten voor je tentamen…). Avans keeps you fit.

Wat ik niet ga missen is het zoeken naar een tafeltje in Xplora. De verstandigen onder ons reserveren een tafel (na vier jaar vergeet ik dat nog steeds). Wat dan vaak weer uitliep op een awkward gesprek: “Uhm ja sorry, maar ik heb deze tafel gereserveerd”. “Ow, uh ja oké”. Waarna je iemand nog geïrriteerd op zijn klok ziet kijken (Ja ja, na 10 minuten te laat komen vervalt je reservering, remember?).

Oké, back to reality. Tijd om verder te werken aan mijn scriptie. Afscheid nemen van Avans doen we wel als de tijd écht daar is. Aan alle mede-scriptiestrijders: succes!

Evi Kuunders is vierdejaarsstudent Communicatie in Breda

W*M

Ik heb toch eerder 3 van die broodjes nodig voordat de honger een beetje weg is...

2018-03-23 13:42:09