‘Een Roosendaalse introductieweek? Het lijkt ons een prima plan’

“Een Roosendaalse introductieweek? Waarom niet?”, zegt Björn Rommens, voorzitter van de Roosendaalse Jongerenraad. Hij vindt dat de stad zich moet voorbereiden op de komst van de Associate degree studenten in september.

“We moeten zorgen voor voldoende kamers, de fietsenstallingen moeten op orde zijn en onze binnenstad en de horeca moeten er klaar voor zijn”, zegt Björn in een interview met BN DeStem. Hij wil voorkomen dat Roosendaalse Ad-studenten in Breda gaan wonen omdat er in Roosendaal te weinig te doen is. Daar valt naar zijn mening ook een introductieweek onder.

Avans en de Hogeschool Zeeland starten in september 2018 de Associate degrees Academie Roosendaal. De eerste open avond trok 140 bezoekers. Ook de komende maanden staan er verschillende opende avonden gepland voor studiekiezers.