Fysiotherapiestudent door naar castingdag Expeditie Robinson

Het is Kevin Buurmans gelukt zich te kwalificeren voor de castingdag van Expeditie Robinson. Zijn filmpje over slapen in de open lucht leverde de derdejaarsstudent Fysiotherapie in Breda bijna vierduizend stemmen op.

Kevin heeft niet stilgezeten. “Ik heb social media helemaal volgegooid met posts”, vertelt de Fysiotherapiestudent aan Roosendaal Nieuws. Zijn posts werden telkens opnieuw massaal gedeeld. Ook is hij in zijn woonplaats de straat op gegaan om stemmen te werven. Bij Avans in Breda heeft hij zichzelf met flyers onder de aandacht van medestudenten gebracht.

Meeste stemmen
Om deel te mogen nemen aan de castingdag van het programma moeten potentiële kandidaten zoveel mogelijk stemmen verzamelen. Daarvoor moeten ze een video opnemen. De kandidaten met de meeste stemmen gaan door naar de castingdag.

Wat betreft voorbereiding zit het wel goed. Kevin geeft sportlessen en is ook zelf regelmatig in de sportschool te vinden. “Ik voeg er wel een functionele training en klim- en loopoefeningen aan toe”, vertelt hij aan Roosendaal Nieuws. “En ik kan alvast gaan oefenen met het trainen van mijn balans. Stél dat ik in de expeditie kom, dan heb ik alvast een voorsprong!”

Zeven avonturiers
Elke week wordt op maandag een nieuwe opdracht bekend gemaakt. Geïnteresseerden hebben dan één week de tijd om hun video te maken, te uploaden en zoveel mogelijk stemmen te werven. In totaal zijn er zeven kansen in zeven weken. Dat zijn 49 kandidaten die door mogen naar de castingdag. Daarna kiest de redactie er nog 51. Van die honderd doen uiteindelijk zeven avonturiers mee aan het programma.

Deeltijdstudent Social Work Kim Janssen is nog niet doorgedrongen tot de castingdag.