Kieswijzer voor Tilburgse studenten

illustratie: Julika RunowWoon je in Tilburg en weet je nog niet op welke partij je moeten stemmen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart? Maak dan gebruik van de door de Studentenraad Tilburg ontwikkelde kieswijzer.

De kieswijzer bestaat uit acht stellingen, die betrekking hebben op zaken die Tilburgse studenten aangaan zoals studentenhuisvesting, openbaar vervoer (nachttreinen) en toegang tot de arbeidsmarkt. Je ziet in een oogopslag hoe de verkiesbare partijen over de verschillende studentenonderwerpen denken. Daarnaast kun je doorklikken naar een toelichting waarin de stellingname van een partij wordt uitgelegd.

Eens of oneens?
Overigens valt het op dat de meerderheid van de partijen het op de meeste punten met elkaar eens is. Alleen woonsubsidie voor starters en versoepeling van de voorwaarden omtrent kamerverhuur leiden tot verschillende meningen.