Minister van Onderwijs bezoekt Avans Academie Associate degrees in Den Bosch

Ingrid van Engelshoven, minister van Onderwijs, bezoekt maandag 5 maart de Avans Academie Associate degrees (AAAd) in Den Bosch. Ze gaat in gesprek met studenten, docenten en bestuurders.

De AAAd is in september van start gegaan aan het Stationsplein. Driehonderd studenten volgen daar een tweejarige associate degree opleiding die een brug vormt tussen mbo-4 en een bacheloropleiding. In het Ad-onderwijs volgen studenten nauwelijks colleges. Ze werken voornamelijk in kleine teams aan praktijkopdrachten. Daar is ook de onderwijsomgeving op ingericht.

Rondgang door het gebouw
Van Engelshoven zal maandagmiddag na een rondgang door het gebouw in gesprek gaan met Ad-studenten en docenten. Daarnaast zijn ook Paul Rüpp, voorzitter van het College van Bestuur van Avans, Jeanette Noordijk, voorzitter van het College van Bestuur van het Koning Willem I College en de directeur van de AAAd Karina Visscher aanwezig.