Nieuw gebouw voor Avans+ in Breda

Avans heeft er een nieuw gebouw bij. De hogeschool heeft het grote kantoorpand aan de Claudius Prinsenlaan 138-148 gekocht.

In november maakte Avans plannen bekend voor de aankoop. Het gebouw is in eerste instantie bedoeld voor Avans+, het commerciële opleidingsinstituut. De hogeschool werkt al langere tijd aan een Avanscampus in Breda.

Huurcontract loopt af
Het nieuwe pand staat naast de hoofdlocatie aan de Hogeschoollaan en het Quadrium. Avans+ zit op dit moment nog in een gebouw aan de Bredase Heerbaan. Hier loopt het huurcontract van af. Het is de bedoeling dat een of enkele diensteenheden van de hogeschool op termijn wellicht verhuizen naar het kantoorpand.

Voor de financiering was het College van Bestuur in november al bereid om garant te staan. De enige voorwaarde was toen dat de ondernemingsraad van Avans+ en de Raad van Toezicht moesten instemmen.