Op reis naar Armenië met Avans? Meld je nu aan!

“Wie Armenië bezoekt raakt gecharmeerd en verrast”, vertellen twee studenten Commerciële Economie in Breda. Met studievereniging WE-FI organiseren ze in mei een avontuurlijke reis naar het bergachtige land.

‘Armenië loopt voor op het gebied van innovatie’

Commissieleider van WE-FI Margarita Vardanian en secretaris Anna Brinkers leggen uit waarom ze voor de originele bestemming kozen. Margarita, zelf geboren in Armenië, gidst al zes jaar reislustige Nederlanders door haar geboorteland. Sinds anderhalfjaar is de reisorganisatie Yan Travel, die ze samen met medestudent Kevin Ripzaad runt, een professionele onderneming “Armenië is een van de weinige landen die nog niet wordt overspoeld door toeristen”, vertelt de student. “Het is een land met veel geschiedenis, cultuur, bergen, hoogvlaktes en rivieren. Wat veel mensen bovendien niet weten is dat het bedrijfsleven er hard groeit. Armenië loopt zelfs voor op het gebied van innovatie, vooral als het om robotica gaat.”

Enthousiast
Het groeiende bedrijfsleven inspireerde de leden van studievereniging WE-FI om een studiereis te organiseren naar Armenië. “Een trip stond sowieso op de planning. Armenië is een combinatie van een originele bestemming en een hoop interessante bedrijven. Daarom bezoeken we tijdens de reis verschillende ondernemingen.” Margarita vult aan: “Armeense bedrijven zijn heel enthousiast over buitenlandse studenten, dus het lijkt me mooi om in de toekomst ook uitwisselingen te organiseren.”

Bijzondere bestemming
De zesdaagse reis door Armenië vindt in mei plaats en kost 550 euro. In totaal zijn er achttien plekken. Anna: “Normaal gesproken is het een reis voor studenten van AMBM, maar omdat we dit keer een bijzondere bestemming bezoeken, mogen Avansstudenten van alle academies zich aanmelden.” Interesse? Neem dan een kijkje op Yan Travel en meld je snel aan.