Parkeeroplossing afgewezen: ‘De garage van Amphia is bedoeld voor patiënten’

Vijf studenten dachten een einde te hebben gemaakt aan de parkeerproblemen bij Avans in Breda. De Parkstuds hoopten op een samenwerking met het Amphia ziekenhuis, zodat studenten met korting gebruik kunnen maken van de garage. Helaas loopt het Amphia nog niet warm voor het idee, zo meldt BN DeStem vandaag.

“Amphia genereert inkomsten, wijkbewoners hebben geen overlast en studenten kunnen hun auto kwijt”, zei een hoopvolle Daan Maarschalkerweerd in een eerder interview.

Volgens een woordvoerster van het Amphia is de parkeergarage onderdeel van de toekomstplannen van het ziekenhuis. “Gezien de nieuwbouw en het feit dat Amphia Langendijk hier ook naartoe komt kunnen we zeggen dat we die capaciteit van de parkeergarage echt nodig hebben. En die garage is primair bedoeld voor onze patiënten. De vraag is ons ook niet gesteld vanuit Avans”, laat zij weten aan BN DeStem.

Openbaar vervoer
Avans bevestigt dat: “De actie van studenten om parkeerplaatsen in de Amphia parkeergarage te krijgen is een initiatief van studenten zelf. Avans stimuleert studenten en medewerkers om met het openbaar vervoer naar de hogeschool te reizen. Voltijdstudenten hebben een ov-kaart waarmee ze gratis kunnen reizen, wat bovendien duurzamer is de auto.

Uit de stemmen op onze poll bleek dat een meerderheid van jullie wél enthousiast is over het plan. Met 38% stemden jullie voor een parkeerabonnement bij Amphia. “Maar het liefst gratis”, reageerden sommigen van jullie op Facebook.

Mike

Top dat Amphia terecht dit plan afwijst. De oplossing voor het probleem ligt er al langer. Het is echter de luiheid van veel voltijdsstudenten dat ze het openbaar vervoer niet gebruiken.

2018-03-07 17:14:33

Angelique

Goed uiteraard dat deze studenten voor hun studie hebben onderzocht of dit idee haalbaar was. Maar ik vind het wel naïef dat studenten die hierover zijn bevraagd al die tijd hebben gedacht dat het een kans van slagen had!

2018-03-07 13:29:04