Stagelopen op tropisch Bali dankzij Avansstudenten

Waarom zou je op een suf kantoor zitten als je ook op paradijselijk Bali je stage kan lopen? Dankzij twee Avansstudenten kan jij binnenkort gemakkelijk een stage-adres op het zonovergoten vakantie-eiland vinden.

Sander Halewijn en Jules van Uijen zijn vierdejaars studenten Ondernemerschap & Retail Management in Breda en hebben sinds kort hun eigen onderneming: Bali Internships. Vorig jaar liepen de twee zelf stage op Bali en raakten verknocht aan het eiland. Jules: “Nu willen we bemiddelen tussen hbo-studenten en stagepartners.”

Studenten die een stage op het Indonesisch eiland zoeken, kunnen de heren mailen. Zij kijken vervolgens welk bedrijf bij de stagezoeker past en koppelen bedrijf en de student zo aan elkaar. “Studenten die in het buitenland stage lopen klagen vaak over de kwaliteit van hun stage”, constateert Jules. “Ze vinden de buitenlandervaring heel tof, maar vaak is het niveau van de stage zelf niet zo hoog.”

Strenge criteria
Om dat gat op te vullen, selecteren Jules en Sander de bedrijven op basis van zeer strenge criteria. “Wij gaan nog een stapje verder dan de hogescholen. Behalve de hbo-criteria eisen wij bijvoorbeel dat er te allen tijde een persoonlijk begeleider aanwezig is.” De studenten zorgen er ook voor dat stagiaires vooraf een skype-gesprek hebben met een stagepartner op Bali. “Pas als beide partijen merken dat er een klik is, kan een student afreizen naar het eiland”, zegt Jules. Het duo helpt ook bij de zoektocht naar accommodatie, de aanvraag van een visum en andere zaken. Jules: “Omdat we nog maar net begonnen zijn, regelen we alles voor de prijs van 350 euro.”

Heb jij zin om stage te lopen op Bali en ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Check dan de website van Jules en Sander of mail de mannen achter Bali Internships via info@ae-internships.com of neem contact op met Jules van Uijen via 06 16575292.