Nauwelijks bussen naar Avans door stakingen buschauffeurs

Er rijden maandag en dinsdag bijna geen bussen in Nederland. De buschauffeurs leggen het werk neer omdat ze ontevreden zijn over de hoge werkdruk.

Bus 327 richting Tilburg en 326 richting Breepark rijden ondanks de staking een paar keer vandaag, maar verder rijdt er niets. Op Breda CS stonden vanochtend enkele gestrande studenten die op de Lovensdijkstraat of op de Hogeschoollaan moesten zijn. De meeste Avansstudenten hebben gelukkig weinig last van de stakingen omdat ze vakantie hebben. Studenten die niet op de fiets waren, kozen ervoor om te lopen.

Plaspauzes
De werkgevers en vakbonden zijn het nog niet eens over een nieuwe cao, die zo’n 12.000 mensen betreft. Behalve de werkdruk, is het gebrek aan scholing en plaspauzes volgens de vakbonden een groot probleem.