Bossche student in top 25 jonge ondernemers: ‘Iedereen heeft recht op een onderbroek’

Avansstudent Spijk Geene staat samen met goede vriend Thom Uildriks in de top 25 beste jonge ondernemers van Sprout. De student Advanced Business Innovation in Den Bosch begon een paar jaar geleden met Thom een bedrijfje in, jawel, onderbroeken. Boxrs4all is inmiddels een begrip. De heren hebben maar liefst vijfhonderd onderbroeken kunnen doneren. “Wat een eer dat we in de top 25 staan”, reageert Spijk enthousiast.

Voor iedere onderbroek die je bij dit bedrijf koopt, versturen de ondernemers er eentje naar een arm iemand in Tanzania. Lees hier het interview in Punt.

Goodwill
Het begon allemaal tijdens een studiereis naar Tanzania. Spijk en Thom Uildriks merkten daar dat veel jongeren geen geld hebben om ondergoed te kopen. Eenmaal terug in Nederland, verdiepte het duo zich in het onderwerp en wat bleek? 100 miljoen mensen kampen wereldwijd met dit probleem. De twee startten in 2016 hun impactmerk voor boxershorts. Met iedere onderbroek die je bij Boxrs4all besteldhelp je iemand anders op de wereld ook aan een onderbroek. Zo konden de twee de afgelopen jaren maar liefst vijfhonderd onderbroeken doneren.

Duurzaam
De onderbroeken worden in Nederland op een duurzame manier gemaakt. De verpakking bestaat uit gerecyclede materialen. De pakketjes kunnen door de brievenbus, dus ze worden door een postbode op de fiets bezorgd. Spijk: “Niet alleen de mensen om ons heen maar ook mensen van buitenaf laten zien dat ze ons bedrijf inspirerend en gaaf vinden.” Bestel je goodwill-boxershort hier.