Avansstudent verovert landstitel met Groningse volleybalploeg

Frits van Gestel, student Bouwkunde in Tilburg, is zondag met zijn volleybalteam Lycurgus uit Groningen landskampioen geworden.

De Groningse volleybalclub won de vijfde en beslissende finalewedstrijd van Orion uit Doetinchem. Voor het derde jaar op rij sleepte Lycurgus zondagmiddag de landstitel binnen.

In januari kampte topsporter Frits nog met een voetblessure waardoor hij niet inzetbaar was. Tijdens het bloedstollende duel tegen de Doetinchemse ploeg wist hij er meerdere keren voor te zorgen dat zijn team weer op voorsprong kwam.

Landstitel
De lange volleyballer, 1,96 meter, maakt sinds vorig seizoen deel uit van de selectie. Daarvoor volleybalde hij bij Draisma Dynamo uit Apeldoorn. Tussen 2014 en 2016 kwam hij uit voor de Zwolse club Landstede, toen regerend landskampioen. Daar veroverde hij in 2014 de Supercup, de beker en de landstitel.

Volleybalfamilie
De Avansstudent komt uit een echte volleybalfamilie. Zijn zusje Maartje, student bij Fontys, speelt eredivisie in Weert en zijn nicht Sophie van Gestel beachvolleybalde tot vorig jaar op hoog niveau en haalde in het verleden het WK en de Olympische Spelen.