Deze vier Avansstudenten concurreren donderdag voor een plekje op HBO Intro

Donderdag is het zover: Battle of the dj’s in Den Bosch. Acht dj’s draaien hun eigen set. De winnaar mag optreden tijdens het Bossche HBO Intro Festival

Onder de acht dj’s zijn zes Avansstudenten. Vier van hen vertellen waarom ze zich hebben opgegeven, waarom ze zijn begonnen met draaien en of ze al een beetje zenuwachtig zijn voor morgen.

Jay Streeter: Jay la Rue
Derdejaarsstudent Advanced Buisness Creation

“Ik heb me ingeschreven omdat het me natuurlijk te gek lijkt om mee te doen. Welke dj wil er nou niet op het HBO Intro Festival staan? Het is goed voor je naam als dj, want het is toch een kwestie van gezien worden. Draaien doe ik pas twee maanden serieus. Daarvoor maakte ik deel uit van een dj-trio waarbij ik de MC was. Mijn muziekstijl is urban, hip-hop en moombahton. Vieze dansmuziek waar de feestgangers het warm van krijgen. Hoe dirty’er hoe beter. Het is een heerlijk gevoel om mensen te zien die lekker gaan op jouw muziek. Zelf hou ik van feestjes, als ik dan zelf de muziek mag bepalen is het perfect. I love it!”

Herres van Baars: HERR
Eerstejaarsstudent Bedrijfskunde

“Tijdens het HBO Intro Festival heb je een groot publiek om voor te draaien, dat maakt het gaaf. Ik draai nu ruim een jaar. Al een paar jaar is tech-house en techno mijn ding. Het is te gek als mensen die net zoveel van dit genre houden, los gaan op de nummers die ik draai. Ik ben benieuwd hoe de jury gaat beoordelen. Ik draai hardere techno. Het is een set met een lekker tempo en een goede beuk. Dat kan niet iedereen altijd waarderen. Toch hoop ik dat ze niet naar genre gaan kijken maar naar draaitechniek. Twintig minuten is kort, maar ik denk dat ik kans heb om te winnen.”

Steyn Scheepers: PIEDRA
Eerstejaarsstudent Commerciële Economie

“Vrienden wezen mij op deze wedstrijd, zo’n kans kon ik niet laten schieten. Als eerstejaarsstudent was ik er afgelopen jaar zelf bij. Het lijkt me ontzettend gaaf om dit nogmaals mee te maken maar dan vanaf het podium. Ik draai nu een jaartje of vijf en heb sinds twee jaar betaalde boekingen. Het is ontzettend tof om het publiek los te zien gaan op mijn sets. Ik ben van plan om wat leuke dingen te doen donderdag, maar wat mijn set inhoudt is nog geheim. De zenuwen vallen nu wel mee, ik heb er vooral enorm veel zin in.”

Pepijn Smulders
Eerstejaarsstudent Bedrijfskunde MER

“Ik zag de contest pas op het laatste moment voorbijkomen. Gelukkig stond er nog een mixtape op mijn laptop, die heb ik snel ingestuurd. Het lijkt me een goede ervaring om mee te doen, omdat ik wil weten hoe het is om mee te doen aan zo’n wedstrijd. Natuurlijk is de prijs, draaien op het HBO Intro Festival, ook iets dat je als dj wil winnen. Ik draai nu zo’n zeven à acht jaar. Mijn stijl is meer gericht op housemuziek. Tijdens mijn optredens draai ik vooral deephouse, groovy/funky house en tropical house. Ik weet nog niet precies wat mijn set wordt morgen. Door te kijken en luisteren naar de andere dj’s, draai ik in ieder geval niet hetzelfde. Ik laat het morgen gewoon allemaal op me af komen.”

Wil je de dj’s zien strijden om de plek op het podium tijdens HBO Intro Festival en een gezellig feestje vieren? Wees er dan morgen bij om 20.30 uur in het Willem Twee Poppodium Den Bosch.