Docent Fysiotherapie fietsend en hardlopend van en naar Avans voor Stichting Dapper Kind

Om geld in te zamelen voor Stichting Dapper Kind gaat Twan Zopfi, docent Fysiotherapie in Breda, volgende week fietsend en hardlopend naar Avans.

Stichting Dapper Kind zet zich in voor langdurig of ernstig zieke kinderen. In een DapperDagboek kunnen zij met stickers over hun ervaringen ‘vertellen’. Bedrijven of instellingen kunnen een sticker sponsoren. De opleiding Fysiotherapie haalt jaarlijks geld op voor de stichting om zo de sticker voor ‘fysiotherapie/revalidatie’ aan zich te verbinden. “Dat is al vier jaar op rij gelukt, wat inhoudt dat er elk jaar minimaal 2.000 euro wordt gedoneerd”, zegt Zopfi.

150 kilometer
De docent Fysiotherapie gaat nu zelf geld inzamelen voor de stichting. Hij doet dat door met de fiets naar Avans te gaan en hardlopend terug. De dag erop hardlopend heen en met de fiets terug naar huis. Na vier dagen heeft hij bijna 150 kilometer in de benen.

“Ik vind het mooi dat het een goed doel is dat dichtbij huis is”, zegt Zopfi over de keuze voor Stichting Dapper Kind. “Het kunnen jouw en mijn kinderen zijn die geholpen worden. Ik heb zelf drie kinderen van wie de oudste een dochter met een verstandelijke beperking die veel voor onderzoeken in het ziekenhuis is geweest. Het DapperDagboek had haar zeker geholpen om alle onderzoeken een plaatsje te geven.”

Uitdaging aangenomen
Zopfi zoekt niet alleen sponsors voor zijn challenge, hij daagt ook collega’s en studenten uit zich in te zetten voor Stichting Dapper Kind. Die uitdaging is al aangenomen door alle eerstejaarsstudenten van de opleiding. Zij houden 29 juni een sponsorloop bij Avans. Hun doel is de bedragen die andere jaren zijn opgehaald te overtreffen.

Ook tweedejaars Kim Giesbergen stapt op de fiets om geld op te halen voor de stichting. Samen met haar broer Tom fietst ze 20 mei de toertocht Tilff-Bastogne-Tilff door de Belgische Ardennen. Ze leggen 121 kilometer af, waarvan 1990 hoogtemeters.

Klik hier om een van de acties te sponsoren.