Fietsers Avans halen 15.000 euro op

De deelnemers aan de Tour d Avans hebben woensdag een bedrag van maar liefst 15.000 euro bij elkaar gefietst. Het geld wordt geschonken aan drie goede doelen.

De jaarlijkse fietstocht werd voor de tweede keer op een woensdag gereden. Ondanks een regenachtige start, zat de stemming er goed in.

Drie afstanden
Rond tien uur vertrokken de eerste van in totaal honderd deelnemers van Den Bosch via Breda naar Tilburg, Den Bosch terug naar Breda. Medewerkers en studenten konden kiezen uit drie verschillende afstanden: 75, 100 of 150 km.

Het bedrag van 15.000 euro wordt verdeeld onder Stichting Vrienden van Ashram, ingediend door Sjoerd Bos (medewerker AOMI), Stichting Twentse Waterpompen Cambodja, ingediend door Peter Hoens (medewerker AI&I) en het Christina Noble’s Children Foundation, ingediend door Tim van Bakel en Mark Enderink (studenten van ASIS).