‘Ik sluit me niet op om te blokken, maar ik ben ook niet elke dag aan het zuipen’

Om kans te maken op een goede baan, moeten studenten zich onderscheiden. Dat leren ze bij Commerciële Economie en Ondernemerschap & Retail Management tijdens het vak Persoonlijk Leiderschap. Studenten mogen tegen een gereduceerd tarief trainingen volgen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling.

Avans is voor de online trainigen een samenwerking aangegaan met New Heroes. Studenten kunnen meer dan 70 online trainingen van New Heroes volgen. Zo’n 100 studenten van AMBM hebben zich al ingeschreven, waaronder Koen Breugem, eerstejaarsstudent Ondernemerschap & Retail Management. “De colleges bij Avans zijn nuttig, maar ook verplicht. Bij het vak Persoonlijk Leiderschap stel je zelf vier leerdoelen op en kun je kiezen welke trainingen daarbij passen. Omdat je die keuzes vrij mag maken, ben je extra gemotiveerd om het vak te halen”, meent de student.

‘Plannen is nooit mijn sterkste punt geweest’

Timemanagement
Net als veel medestudenten, had Koen in het begin moeite met zijn tijdsindeling. Ga ik stappen of leren? Bankhangen of toch aan een project werken? “Plannen is nooit mijn sterkste punt geweest. Daarom leek het me goed om de training timemanagement te volgen. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen want ik plan nu een maand van tevoren in wanneer ik precies ga leren voor een toetsweek en op welke momenten ik een feestje mee kan pakken. Vroeger plande ik nooit iets in, maar nu merk ik hoe fijn het is om dat wel te doen. Ik sluit me niet twee weken op om te blokken voor een tentamen, maar ik ben ook niet elke dag aan het zuipen.”

‘Angsten staan vaak in de weg van je persoonlijke ontwikkeling’

Angsten overwinnen
Voor Koen vormen de trainingen een stimulatie om te werken aan zijn zwaktepunten. “Het is makkelijker om voor een module te kiezen die veilig is, maar leerzamer om juist te doen waar je een beetje bang voor bent. Een klasgenoot van mij had een angst voor parachutespringen, omdat ze ooit een ongeluk heeft gehad. Toen is ze juist gaan parachutespringen. Dit klinkt niet echt als een onderwijsgerelateerd onderwerp, maar toch past zoiets goed binnen de kaders van het vak. Angsten staan vaak in de weg van je persoonlijke ontwikkeling. Het beste is om die dan ook te overwinnen.”

Jasper

Kan je hier als derde/vierdejaars CE student ook gebruik van maken?

2018-05-15 13:11:26