L!NK bedrijvendag: ‘Zelfs een baan scoren is mogelijk’

De jaarlijkse bedrijvendag L!NK vond gisteren plaats bij Avans in Tilburg. Verschillende originele stands stonden verspreid in de school. De bedrijven maakten Avansstudenten enthousiast over het bedrijfsleven, hun eigen bedrijf en een eventuele toffe stageplek.

De bedrijvendag wordt elk jaar georganiseerd door studentenvereniging Totus. “Van de school krijgen we veel privileges, daarom wilden wij wat terug doen. Je merkt dat het zó handig is voor studenten. Door het contact met de bedrijven krijgen ze een goede visie op het werkveld. Daarnaast kunnen ze uit deze dag allerlei stages halen”, vertelt commissielid van de bedrijvendag Gelmer Ravestein.

Brutaal
Ook de studenten zelf zeggen dat ze veel hebben aan dit soort dagen. “Ik kom in contact met de mensen in het werkveld. Ik praat met ze en zo kom ik aan nieuwe informatie. Dat is handig, omdat ik vaak niet helemaal weet hoe bedrijven nou in elkaar steken en wat ze doen. Het is daarnaast een hele fijne plek om te oriënteren op een afstudeerstage,” zegt derdejaarsstudent Bouwkunde Maud van Dijk. “Alleen de promotie van het evenement moet beter, vrienden in Den Bosch wisten hier niks van.”

“Ik ben nu vierdejaars en ik heb al vaak met deze dag meegemaakt dat mensen hier stages uit halen. Dat vind ik echt goed aan de bedrijvendag. Netwerken klinkt altijd zo stom, maar dit is wél de plek om het te doen. Als je brutaal durft te zijn en je gaat van alles vragen, dan kan er veel moois uit komen. Zelfs een baan scoren is mogelijk”, vertelt vierdejaarsstudent Bouwkunde Loes van Gils.