Onbeschoft parkeergedrag Avans Breda

MindervalideVier van de vijf parkeerplekken voor gehandicapten bij Avans aan de Hogeschoollaan zijn bezet. Geen enkele van deze auto’s heeft de verplichte gehandicaptenkaart in het zicht liggen. Volgens de conciërges komt dat heel vaak voor.

Wielklem
“Vroeger deden we er een wielklem om, dat mag nu niet meer”, zeggen de conciërges die regelmatige valide autobestuurders zien parkeren op de gehandicaptenplaatsen. “Het enige dat we nu kunnen doen, is een briefje onder de ruitenwisser met daarop: ‘U mag hier niet parkeren’.”

Het hufterige parkeergedrag is niet alleen een doorn in het oog van de conciërges, Punt werd door een minder valide medewerker op de situatie geattendeerd. “Het is gewoon onbeschoft dat deze plekken worden ingenomen door mensen die er niet mogen staan.”

Bas van der Voort

Parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats zonder kaart is gewoon asociaal. Volgende keer gewoon handhaving bellen: https://twitter.com/boabreda - boete is 370 euro, dan leert men het wel af. Tot slot: waarom de kentekens onzichtbaar maken?

2018-05-31 08:15:56

Alf

Briefje, en de foutparkeerder aanspreken, en als het een avans medewerker is, met zijn of haar directie , een woordje wisselen

2018-05-31 06:45:04

Sophie

Te weinig parkeer plaats is geen geldig excuus om je auto dan maar neer te plampen waar dat niet mag. Avans is goed bereikbaar mnet het OV dus misschien moet men dat stimuleren ipv vervuilende auto's met parkeerproblemen

2018-05-30 22:51:19

Sebas

Dit probleem wordt inderdaad grotendeels veroorzaakt door te weinig parkeergelegenheid in de buurt. Dit was 10 jaar geleden ook al zo en als ik de reacties zo lees is er niets aan veranderd. Praat het gedrag van scheefparkeerders niet goed natuurlijk

2018-05-30 11:33:37

Frits

Tja, automobilsten met een auto van de Volkswagen groep maken hun asociale reputatie weer waar!

2018-05-29 13:40:40

Anoniem

Ik praat dit zeker niet goed, maar dit geeft wel duidelijk het parkeerprobleem bij Avans Hogeschool aan, waar niets aan gedaan wordt! Avans wilt blijven groeien, maar zorg dan ook voor parkeerplaatsen voor studenten!

2018-05-29 13:01:55

Arold Verheijen

Misschien is dat een idee voor Avans?

2018-05-29 12:42:49

Arold Verheijen

Ultra destructable sticker op je voorruit geplakt. Deze stickers zijn gemaakt van een materiaal dat in hele kleine stukjes breekt wanneer je het probeert te verwijderen

2018-05-29 12:42:30

Arold Verheijen

Bij onze buren in Breda, het Amphia ziekenhuis, hadden ze toen een oplossing (voor dat ze de parkeergarage hadden) bedacht die schijnbaar heel goed werkte. Als jij daar je auto onrechtmatig parkeerde op een invalidenparkeerplaats

2018-05-29 12:41:53

Arold Verheijen

Ik werk al bijna 20 jaar bij Avans en heb al die tijd een invalidenparkeerkaart gehad. Dit probleem speelt helaas ook al die tijd en zonder handhaving zal dat niet veranderen.

2018-05-29 12:41:24