Kentekens hufterige parkeerders Hogeschoollaan genoteerd

Wie ongeoorloofd parkeert op een van de voor mindervaliden bestemde parkeerplekken aan de Hogeschoollaan, kan een reprimande verwachten. Op last van CvB voorzitter Paul Rüpp noteren en turven de conciërges sinds vorige week de kentekens.

Regelmatig waren vier van de vijf parkeerplekken voor mindervalide medewerkers bezet door auto’s zonder de verplichte gehandicaptenkaart. Eind mei werd Punt door een mindervalide medewerker geattendeerd op deze doorn in het oog.

Vriendelijke aanpak
Van ‘banden leegprikken’ tot ‘kenteken omroepen door heel Avans’, via Facebook stroomden de suggesties om de problematiek aan te pakken binnen. Dat er actie ondernomen moest worden, werd al snel duidelijk. Voor nu wordt er gekozen voor een vriendelijke aanpak. “We moeten alle kentekens noteren”, laat een conciërge weten. “Parkeert diezelfde auto vaker op een van de parkeerplekken, dan gaan we achterhalen van wie de auto is en nemen we contact met diegene op.”

Mike

Naast het achterhalen wie de schuldige(n) is/zijn zou ik ook uiteindelijk (bij herhaling) een sleepbedrijf bellen en de rekening bij de schuldige(n) leggen.

2018-06-29 13:00:43

wil kwinten

Mooi zo. Het schijnt overigens zo te zijn dat "handhaving" ook op "eigen terrein" mag bekeuren, dus na deze ''huftervriendelijke aanpak'' resteren minder vriendelijke middelen.

2018-06-27 15:12:52

S. Jonge Jonge

Niks kentekens turven, gewoon één week lang de politie of BOA's laten langskomen! Boete voor parkeren op een invalidenparkeerplaats bedraagt €370,-.. Kijken wie dan nog op deze parkeerplaatsen durft te gaan staan met de auto..

2018-06-27 15:07:57