Afgebrand gebouw AKV|St.Joost vrijgegeven, pand nog zeker week dicht voor studenten

Het afgebrande gebouw waarin AKV|St.Joost is gevestigd, is twee dagen na de verwoestende brand vrijgegeven. Een delegatie van Avans mocht rond half elf naar binnen. Medewerkers en studenten mogen het pand deze week in elk geval nog niet betreden.

Het pand is volgens de politie vrijgegeven, dat betekent dat het onderzoek ter plekke is afgerond. Wat eruit is gekomen, is nog onbekend. Een Avansdelegatie kon dinsdagochtend het pand binnen voor een inspectie. De oorzaak van de brand is nog niet bekendgemaakt. Onderzocht werd of de brand is aangestoken of dat een brand van buitenaf het gebouw in lichterlaaie zette.

De ravage aan het AKV|St.Joost-pand is twee dagen na de brand goed zichtbaar. Het deel aan de spoorzijde tussen de twee gebouwen, waar zich onder andere het trappenhuis en de lift bevinden, is volledig afgebrand. Te zien is ook dat het gras aan de Nelson Mandelalaan compleet is afgebrand. De voorzijde van het gebouw is afgezet en wordt in de gaten gehouden door beveiligers.

Op zondagmiddag rond kwart voor twee brak er een grote brand uit in of naast het gebouw aan de Parallelweg. Tot in de verre omtrek waren er grote zwarte wolken te zien. Het kostte de brandweer bijna drie uur om de grote uitslaande brand onder controle te krijgen. Op last van de brandweer reden er urenlang geen trein van en naar het station in Den Bosch.