Afstudeerders AAFM vallen in de prijzen

De vier beste afstudeeronderzoeken van de Academie voor Algemeen en Financieel Management in Breda zijn beloond met een bedrag van 500 euro. De prijzen werden de afgelopen dagen uitgereikt tijdens de diploma-uitreikingen.

Actieonderzoek
Natasja Wagemakers en Casper Warnier (op bovenstaande foto) van de opleiding Human Resource Management kregen ieder 250 euro voor hun onderzoek naar ondernemend werknemerschap in opdracht van de gemeente Breda. Het onderzoek van Natasja en Casper viel op omdat zij gebruik maakten van een voor HRM minder traditionele aanpak namelijk actieonderzoek. Daarnaast hebben de net-afgestudeerden al tijdens hun onderzoek veranderingen teweeg gebracht binnen de gemeente.

Niet alledaags onderwerp
Accountancystudent Dylan Doruijter kreeg 500 euro voor zijn onderzoek ‘Audit of Lease’ in opdracht van KPMG. Dylan heeft gekozen voor een niet alledaags onderwerp waarbij hij zich heeft verdiept in internationale regelgeving op het gebied van lease en De uitkomsten van zijn onderzoek heeft hij op een zeer praktische manier verwerkt tot een werkprogramma voor KPMG waar het bedrijf zeer over te spreken was. Zij hebben aangegeven dit te implementeren.

Multidisciplinair
Dennis van Burg en Robin Huijskens moeten ook 500 euro delen. Samen hebben zij voor de gemeente Gilze & Rijen onderzocht hoe de informatieverzorging kan worden verbeterd zodat er effectiever en efficiënter beleids- en uitvoeringsvraagstukken gemaakt en bewaakt kunnen worden voor armoede en schulden binnen het sociaal domein bij de gemeente. Dit onderzoek sprong eruit vanwege een brede scope en multidisciplinariteit. Zo is Robin een student Bedrijfskunde en Dennis een student Bedrijfseconomie.

Enorme impact
Voor haar onderzoek bij distributiecentrum B&S kreeg student Bedrijfskunde Jessica Rijnart alle lof van haar opleiding én 500 euro. Het onderzoek van Jessica naar het effectiever en minder tijdrovend inventariseren van binnen komende goederen heeft een enorme impact op het bedrijf en haar werknemers. Door medewerkers te betrekken bij het onderzoek is het bewustzijn ontstaan dat het nodig is om te veranderen en te digitaliseren.