Bredase studentensociëteit Het Forum draait door in de zomer

Ook in de zomerperiode kunnen Bredase studenten voor een goedkoop biertje terecht in studentensociëteit Het Forum. De soos is elke dinsdag open, vertelt sociëteitscommissaris en tweedejaarsstudent Ondernemerschap & Retail Management Loes de Greeff.

“Op de dinsdag gaan we Palm Parties organiseren waarin naast Palm iedere week een ander zomerdrankje centraal staat”, zegt Loes, die in de toekomst haar eigen horecagelegenheid wil openen en als sociëteitscommissaris enorm veel ervaring opdoet.

Borrelavonden
Loes kijkt tevreden terug op het eerste half jaar van de nieuwe Bredase studentensoos. “Op de borrelavonden van studentenvereniging Maximus is het altijd druk. Bezoekers zijn erg enthousiast en mensen komen terug ook om de lage prijzen.” De soos kan de prijzen laag houden omdat er vrijwilligers achter de bar staan. “Het rond krijgen van het barrooster is soms een uitdaging, maar is tot nu toe elke keer weer gelukt.”

‘We moeten meer gezien worden door de studenten in de stad’

De vrijdag- en zaterdagavond is het nog rustig in de soos en ook andere studieverenigingen weten de weg naar Het Forum niet heel goed te vinden. “Veel studenten zien het nog teveel als de soos van Maximus. We moeten beter bekend maken dat de soos voor alle studenten is”, zegt Loes. Plannen daartoe worden al gesmeed. Zo wil de soos aansluiten bij de verschillende introducties aan het begin van het nieuwe studiejaar. “We moeten meer gezien worden door de studenten in de stad.”