Pim Giesbergen wint Paul van ‘t Hullenaarprijs 2018

Pim Giesbergen, student Communication & Multimedia Design (CMD), ontving donderdag tijdens de feestelijke diploma-uitreiking van CMD de Paul van ‘t Hullenaarprijs 2018. “Pim zorgt voor orde en structuur en is gul in het delen van haar kennis en vaardigheden”, schrijft de jury in een jubelend rapport.

Volgens de jury is Pim al vanaf het begin van haar studie een bekend gezicht op de academie. De jury schrijft dat Pim al vroeg tijdens haar studie aansloot bij studievereniging BOLD en dat ze vanaf september 2015 voorzitter was. Volgens het rapport van de jury was ze een ‘stuwende kracht achter de activiteiten, die zorgden voor de sociale cohesie op de academie’. “Pim is niet alleen een verbinder maar ook een groepsvormer: ze maakt deel uit van een groep en is daarbinnen tevens een katalysator doordat ze de vriendschap binnen de groep voedt en ook tussen de groepsleden onderling verbanden smeedt.”

Typerend voor de net afgestudeerde Pim, is dat zij bij het afgelopen examen net zo zenuwachtig is voor anderen als voor zichzelf. Nadat ze zelf glansrijk slaagde, bleef ze aanwezig om haar studiegenoten een hart onder de riem te steken.”

Kritische houding
De jury roemt Pim verder om haar ambitieuze instelling en haar kritische houding. “Pim is een van de weinigen die methodisch te werk gaat en zich afvraagt waarom dat methodisch werken relevant is. Haar respectvolle en toch kritische houding zorgt ervoor dat mensen naar haar luisteren.”

De jury bestond dit jaar uit voorzitter Paul van ’t Hullenaar, academiedirecteur Carolien Giessen, Pieter Floris, Ria van Ooijen docent Wander Eikelboom en BOLD-voorzitter Kay Huffenreuter. De Paul van ’t Hullenaarprijs is vernoemd naar de gepensioneerde docent. Van’t Hullenaar wordt door veel mensen gezien als de geestelijk vader van de opleiding Communication & Multimedia Design. Naast een sculptuur, ontving Pim een Pentel vulpotlood en een cheque ter waarde van 500 euro.