HBO Intro Festival Breda: dé aftrap van je studententijd

Nog twee nachtjes slapen en dan is het weer tijd voor hét feest dat het begin van je studententijd in Breda inluidt: het HBO Intro Festival. Tijdens deze Freshman Edition staan onder andere Puinhoop Kollektiv, Rave van Fortuin en Johnny 500 op de mainstage in Breepark.

Maar er is meer! Het Grote Studentenfeest host ook een podium. Op deze trophies stage staan vooral Bredase helden zoals Josh Alvaro, DJ Reign en De Rubberen Schuimboten.

Studentenverenigingen Maximus, Phileas Fogg, ’t Kag en Virgo en de Studentenraad Breda hebben een eigen podium waar verschillende dj’s draaien. Je kunt verder kennismaken met de verenigingen in de hang out.

Foodtrucks
Dankzij verschillende foodtrucks loop je niet met een lege maag op het festival rond. Een foodticket bestel je vooraf via hbointro@avans.nl. Dat kost je 4,75 euro en het ticket is bij iedere foodtruck in te wisselen voor een maaltijd. Goedkoop drinken kan door tussen 17.00 en 19.00 uur muntjes te kopen. Die kosten dan slechts 1,75 euro.

Groene stroom
Het HBO Intro Festival is dit jaar nog groener. Niet alleen draait alles op groene stroom, voor alle drankjes wordt gebruik gemaakt van hardcups. Voor één hardcup token krijg je een beker die je leeg inlevert bij de bar als je een nieuw drankje gaat halen. Je krijgt dan een volle mee. Aan het einde van de avond krijg je bij inlevering van de beker 1 euro terug, of je levert hem in voor het goede doel. Je steunt dan Stichting WensAmbulance Brabant met 1 euro.

Stadsdag
Dit jaar sluit het festival aan op de Stadsdag, de introductie voor alle eerstejaars van Avans en NHTV. Ze maken kennis met de stad en nemen deel aan allerlei activiteiten. Van een lunch in het Valkenbergpark tot een voorstelling in het Chassé Theater.

Als eerstejaars van Avans Breda kun je gratis naar het HBO Intro Festival. Via de uitnodigingsmail die je hebt gekregen, meld je je aan en ontvang je een e-ticket. Samen met je ID is dat het toegangsbewijs. Elke eerstejaars mag één introducé meenemen.

Erik

Geluidsoverlast van het festival in ijpelaar. Kan het wat zachter?

2018-08-30 22:35:45