Introductie AAFM: carnaval in augustus

Op een bewolkte donderdagochtend staan zo’n 250 studenten van de Academie voor Algemeen en Financieel Management (AAFM) in een oude schuur in Diessen. Een stevige warming-up is de aftrap van de derde dag van de intro, die in het teken staat van sport en spel.

Studieverenigingen Merlijn (Bedrijfskunde en Human Resource Management) en Oase (Finance & Control) en Stichting Midas (Accountancy) hebben ook dit jaar de handen ineen geslagen om van de introductie een groot succes te maken. Er ontstond de weken voor de introductie zelfs een wachtlijst, want er waren meer aanmeldingen dan plaatsen. Niet iedereen die zich had aangemeld kon uiteindelijk mee. “Er staan hier 250 bedden”, vertelt organisator Fabiënne Lapidaire. “We hebben zelfs nog wat matrassen op de grond gelegd, maar het ligt nu echt vol.”

Polonaise
Dat de warming-up plaatsvindt in de bierwalm van het feest van de avond ervoor, draagt alleen maar bij aan de feestvreugde. De instructeur van BRESS krijgt de studenten aardig mee en al snel lijkt het wel carnaval als de polonaise wordt ingezet.

Na de warming-up staan de studenten aanvankelijk nog wat afwachtend bij de verschillende spelonderdelen te kijken. Maar al gauw trekken de eerste jongens hun shirt uit om een buikschuiver te maken over de zeepbaan. Ook bij de andere spellen wordt fanatiek meegedaan een aangemoedigd.

Beekse Bergen
“Gisteren waren we in de Beekse Bergen voor Crazy 88”, vertelt Fabiënne. “Dat was heel leuk, maar eigenlijk is de sportdag mijn favoriete dag. Dan zijn we met z’n allen op het terrein waar we verblijven. Voor het tweede jaar zijn docenten van AAFM erbij om de spellen te begeleiden en vanavond komen er nog meer voor de bbq.”

Dit jaar is Punt wederom van de partij op verschillende introducties om foto’s én hier en daar een sfeerreportage te maken. Je herkent ons aan het blitse kader waarmee we je graag op de foto zetten. Die kiekjes kun je natuurlijk delen op je eigen socials. Je vindt ze in elk geval terug op onze Facebookpagina en op Instagram.