Lid Delftse studentenvereniging weggestuurd na stiekem filmen op damestoilet

foto: PixabayDe Delftse studentenvereniging Virgiel heeft een lid uit de vereniging gezet, omdat hij stiekem opnames van drie vrouwelijke leden heeft gemaakt op een damestoilet van de sociëteit. Dat bevestigen Virgiel en de TU Delft, die over het voorval is ingelicht.

De student heeft de drie vrouwelijke leden van de vereniging gefilmd met een camera die hij had verstopt in een koffiebekertje. Onder studenten gaat het verhaal dat het een bestuurslid is, maar dat wilde Virgiel niet bevestigen, zo meldt de NOS.

Vervolgstappen
De studentenvereniging heeft de drie slachtoffers achterhaald en met hen gesproken over vervolgstappen. Of zij aangifte gaan doen, is nog niet bekend. Virgiel zal dat zelf niet doen en laat het aan de drie vrouwen.

De TU Delft is kort nadat het bestuur over het incident had gehoord ingelicht. De universiteit zegt dat er begrip is voor de stappen die de studentenvereniging heeft genomen en heeft de indruk dat er op een transparante manier is gecommuniceerd.