Voorlopig geen gezamenlijke introweek NHTV en Avans: lesroosters matchen niet

Opnieuw organiseert Avans samen met NHTV een introductiedag voor eerstejaarsstudenten. Overdag leren de studenten Breda kennen middels een lunch om 12.00 uur en later culturele activiteiten. ’s Avonds barst het feest los op het HBO Intro Festival in Breepark.

Een meerdaagse intro, zoals de bedoeling was, zit er niet meer in. Dat heeft volgens Avanswoordvoerder Serge Mouthaan alles te maken met de roosters van Avans en NHTV. Die zijn niet te combineren. Ook een herrijzing van het HBO Intro Festival in hartje Breda gaat er niet komen. “Vorig jaar was de intro in Breepark een groot succes, studenten waren heel positief. Er is geen reden om terug te gaan naar de binnenstad”, legt Mouthaan uit.

Na dagen slenteren, feesten en gezamenlijk uitbrakken op eerdere intro’s van de afzonderlijke opleidingen, mogen de nieuwelingen dus nog één keer losgaan op het HBO Intro Festival in Breda. Breepark, de nieuwe locatie bleek vorig jaar geslaagd. De nieuwe opzet kwam vanuit de gedachte om eerstejaarsstudenten meer centraal te zetten dan voorgaande jaren, door het feest niet midden in de stad, maar in Breepark te organiseren.

3.000 eerstejaars
Het besluit veroorzaakte veel tumult, maar festivalbezoekers leken er totaal niet rouwig om. Breepark trok toen 2.000 nieuwe studenten. Dit jaar verwacht Avans zelfs ruim 3.000 eerstejaars te verwelkomen in het aangeklede Breepark.

Lees ook: HBO Intro Breda: Breepark overtreft de verwachtingen ‘De shit is wel aan zeg!

Het HBO Intro Festival begint 30 augustus om 17.00 uur op het festivalterrein. Livemuziek is er van onder meer Rave van Fortuin, Childsplay en Alamaison. Ook aan proviand zal geen gebrek zijn. Vorig jaar konden studenten al suikerspinnen kopen, slurpen aan alcoholische slushpuppy’s en waren er frietjes, broodjes ham en pizzapunten in overvloed.

Behalve dansen, kletsen en bier drinken, kunnen bezoekers terecht bij allerhande kraampjes, zoals een informatiemarkt van studentenverenigingen, studentenuitzendbureau’s en lokale politieke partijen.

LET OP: Ook dit jaar is Punt weer van de partij om foto’s én een mooie sfeerreportage te maken. Je herkent ons aan het blitse kader waarmee we je heel graag op de foto zetten. Die foto’s kun je natuurlijk delen op je eigen socials. Je vindt ze terug op onze Facebookpagina en op Instagram.

Bekijk hier de aftermovie van HBO Intro 2017