Wéér ledenverdubbeling voor sv Collegium nog voor intro van start is

De Bossche Studievereniging Collegium, bestaande uit studenten Bestuurskunde en Integrale Veiligheidskunde, verdubbelt voor het tweede jaar op rij hun ledenaantal. Ze verdubbelen van 130 naar 260 leden. En dat aantal loopt alleen maar op tijdens de drukke introductie voor eerstejaars die deze week is gestart. PR-lid Kelly Vlieks: “In mijn tasje heb ik nog extra inschrijfformulieren voor de eerstejaars die zich nog willen aanmelden.”

Maar liefst 26 grote legertenten, in rijen van twee, staan klaar op het terrein van RKVV Wilhelmina in Den Bosch voor de 210 eerstejaarsstudenten Bestuurskunde en Integrale Veiligheidskunde. “Die hebben we gisteren in één middag opgezet”, vertelt Kelly. “Daarna hebben we een verdiend biertje gedronken.”

210 studenten zijn op dat moment bezig met het klaarleggen van de luchtbedden. Die ochtend trapten ze de introductie af met een symposium in het Atrium aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch. Kelly: “Toen kwamen er nog studenten op me af: kan ik nog mee op kamp? Ik heb mijn spullen bij me!”

Verdubbeling
De introductie is niet verplicht. Hoe flikken ze dan toch dat er zoveel studenten mee doen én lid worden? “In dezelfde mail die ze ontvingen voor het inschrijven van de studie, konden de nieuwe studenten zich ook meteen aanmelden om mee te gaan op kamp. Daarbij kregen ze de keuze: het eerste jaar geen contributie betalen, of vice versa.”

Daarnaast is sv Collegium goed geholpen door de docenten en de academiedirecteur, vertelt Kelly. “Voor de zomer vond er ook een bestuurswissel plaats en is er een zevende lid bijgekomen die volop gaat op professionalisering van de vereniging. Want met onze groei is dat nodig.”

Sport en spel
Het terrein van RKVV Wilhelmina in Den Bosch staat vol met opblaasspellen. Pappa Rick zet zijn keel open: “Allemaal naar de spellen toe.” Kelly manoeuvreert ondertussen soepel tussen alle studenten door om alles te coördineren. “Kijk, mijn broek is nog mooi schoon he!”, wijzend naar haar spierwitte broek. Een paar medestudenten grinniken: “Niet lang meer, wie doet er nou een witte broek aan naar een intro.”