ASIS-docent rijdt in smoking op zijn Harley door Breda

Met een net pak en lakschoenen op je Harley Davidson door Breda rijden. Dat doe je niet elke dag. Hans van Gils, docent bij de Avans School of International Studies (ASIS) doet zondag 30 september mee aan de Gentleman’s Ride, een wereldwijd evenement om geld op te halen voor onderzoek naar prostaatkanker.

“We rijden een ronde van 30 tot 40 kilometer”, vertelt Van Gils. “Alle deelnemers zitten strak in pak op de motor. Deelnemers aan de Gentleman’s Ride moeten zich houden aan een stijlgids.”

5 miljoen dollar
De eerste Gentleman’s Ride werd in 2012 gereden in Australië daarna is het fenomeen opgepikt in steeds meer landen. Vorig jaar deden er wereldwijd 94.000 motorrijders mee en werd er 5 miljoen dollar opgehaald.

“Het is een erg leuk evenement om aan mee te doen”, zegt Van Gils. “Iedereen komt stijlvol voor de dag. Daarnaast doe je iets goeds voor anderen.”

Tot en met zondag kun je nog geld doneren via het profiel van de ASIS-docent en zondag kun je in Breda genieten van schitterende motoren en mannen in pak.

Simon

Misschien de volgende keer als echt gentleman op de fiets: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23531743

2018-09-25 10:18:51