De vetste plekken van Breda volgens Avansstudent Stan

Hallo nieuwe studenten van Breda! Speciaal voor jullie neemt Stan Brouwer, derdejaarsstudent Communicatie, ons mee naar zijn favoriete plekjes. “Geen stad in Brabant is zo levendig als Breda.”

Studio Dependance
“Bij Dependance is het personeel heel vriendelijk. Je ontmoet er heel makkelijk nieuwe mensen. De eerste maandag van de maand is het speciaalbieravond. De bierkaart wordt dan uitgebreid en je krijgt korting op speciaalbiertjes. De sfeer bij Dependance weerspiegelt wat mij betreft het karakter van Breda. Je maakt er makkelijk een praatje met mensen omdat iedereen een open houding heeft. Geen stad in Brabant is zo levendig als Breda, dat merk je aan de terrassen. Op een doordeweekse zomeravond kan het terras van Dependance goed helemaal volzitten. ”

Tattooshop Bunker
“Bunker is wat mij betreft de mooiste tattooshop van Breda. Tatoeëren is een vorm van kunst. De laatste jaren lijkt het steeds meer sociaal geaccepteerd. Ik heb mijn tweede tattoo bij Bunker laten zetten en ben er super blij mee. De zaak is stijlvol, maar redelijk minimalistisch ingericht. Daardoor hangt er een ontspannen vibe, zodat je zenuwen als vanzelf verdwijnen.”

Bonk
“Aan het einde van de maand, wanneer ik net mijn stufi of salaris heb ontvangen, trakteer ik mezelf vaak op een shirt of ander kledingstuk van Bonk. Ik skate zelf niet meer, maar de kleding vind ik heel mooi. Je kunt bij Bonk ook terecht voor vette skateboards en rugzakken.”

Dok 19
“Café Dok 19 is de ideale plek voor de echte bier liefhebber. Hier kom ik voor de rockmuziek en de speciaalbiertjes. Het bekendst is Witte Anker, een witbier met een mooi fris, fruitig en citrusachtig aroma. De naam Witte Anker is afgeleid van een brouwerij die vroeger in de buurt van Dok 19 zat. Die brouwerij heeft vroeger zowel Den Anker als Wit Anker geheten.”

Chasse Cinema
“Ik vind arthouse films vaak beter dan de standaard Amerikaanse film. Chassé pakt het allemaal net wat anders aan dan de gemiddelde bioscoop. Hier draaien films die je ergens anders niet ziet. De zalen zijn ook mooier dan die van de ‘gewone’ bioscopen. Je krijgt er net als bij Pathé studentenkorting.”

Dakterras van Avans
“Het dakterras van Avans Hogeschool op de Lovensdijkstraat is erg fijn. Ik zit hier in het voorjaar regelmatig met studiegenoten. Soms gewoon om te ontspannen, maar vaak om aan een project te werken. Binnen kun je speciale koffies en taartjes kopen.”

Park Valkenberg
“In de zomer chill ik vaak in dit park met vrienden, het liefst bij de vijver met fontein. Ook een ideale plek als je in de lente voor een tentamen wil leren, maar niet de hele dag binnen wil zitten.”