Heel Holland Bakt-winnaar en Avansalumnus Hans Spitsbaard schittert vanaf september elke vrijdagochtend op je tv

Zo ben je een doodnormale student Technische Bedrijfskunde, zo ben je de jongste winnaar van het populaire tv-programma Heel Holland Bakt. En daar houdt het niet op voor oud-Avansstudent Hans Spitsbaard: vanaf 7 september schittert hij elke vrijdag op tv tijdens Bak mee met Max waar hij je in 15 minuten de lekkerste creaties leert maken.

Van Hollandse lekkernijen tot Franse patisserie, allerlei lekkers komt er voorbij in Hans’ keuken. Na het winnen van Heel Holland Bakt vorig jaar oktober volgden vele tv-optredens én wist hij ook nog tijd te maken voor het bedenken van nieuwe creaties en alles vast te leggen op camera. Dat resulteert in zijn eerste boek Leer bakken met Hans waarin hij alle recepten stap voor stap uitlegt. Aan zijn curriculum mag Hans nu dus ook nog een vast tv-moment toevoegen.

Lees ook: Meesterbakker van de week en Avansstudent Hans Spitsbaard over taarten bakken

Fulltime bakken
In maart besloot Hans zijn opleiding aan Avans stop te zetten. ‘Deze week heb ik een best spannende beslissing genomen: ik ga fulltime bakken! Het afgelopen jaar was enorm hectisch, maar vooral ook leerzaam. Ik ben er onder andere achter gekomen dat ik mij volledig in de “bakkerswereld” wil storten en heel veel wil leren!’, liet hij destijds weten.

Hans is vanaf 7 september elke vrijdag om 12.35 uur te zien op NPO 1