Kroketten en frikandellen bij Avans 50 cent duurder

De ware snackfanaten hebben het waarschijnlijk al ontdekt: de kroketten en frikandellen zijn dit studiejaar een stuk duurder geworden. Cateraar Eurest heeft in overleg met de hogeschool besloten de prijs aan te passen van 45 cent naar 95 cent.

“Al sinds wij de catering doen bij Avans ontvangen we reacties van medewerkers en studenten die het gek vinden dat deze ongezonde snacks zo goedkoop waren”, zegt Matthieu van Waardenburg, de Eurestmanager bij Avans. “Ook bij de jaarlijkse klantvriendelijkheidsmeting kwamen deze geluiden terug. Dat was voor Avans en ons een signaal om er echt wat mee te doen.” Al in 2014 stelde de Avans Medezeggenschapsraad vragen over de prijs van snacks bij Avans.

Met 45 cent voor een kroket of frikandel zat Eurest erg ruim onder de prijs die je voor dezelfde snack betaalt in de cafetaria. “Die fout is ontstaan bij de aanbesteding voor het contract met Avans. Dan moet je een lijst opstellen met topsnacks en de prijs waarvoor je ze aanbiedt.” De prijzen van de andere snacks zijn hetzelfde gebleven. Die waren ook meer marktconform.

Kies gezond?
Om mensen nog meer aan te moedigen om voor gezond te kiezen, heeft Eurest de prijs van een luxe belegd broodje van 3,35 euro naar 2,48 euro verlaagd. Die broodjes zijn altijd vegetarisch. En een broodje kroket heb je nu voor 1,30 euro.

Paul Santman

Een prima besluit. Een hogere prijs sluit aan bij de werkelijke kosten van deze producten, en biedt een incentive om voor een ander, misschien gezonder, alternatief te gaan.

2018-09-26 13:26:33

Incognito

Gast, in Amsterdam betaal je je helemaal scheel aan een tering bamischijf.

2018-09-17 22:38:17

Paul Rüpp

Een kleine correctie: dit is geen besluit vanuit de "top", maar komt voort vanuit een nadrukkelijke wens van de algemene medezeggenschapsraad en green office waar vooral studenten zelf dit hebben aangekaart.

2018-09-15 16:13:04

Stan

Weer zon nutteloos besluit vanuit de top... mooi voorbeeld van totaal niet vanuit de klant denken... Je bepaald uiteindelijk zelf wat je eet. De gene die graag een kroketje willen eten worden nu in hun portemonnee gepakt en gestraft.

2018-09-14 15:56:18

W*M

Avans graait tegenwoordig alleen maar. het stoppen met wapen industrie aandelen was miss geen goed idee

2018-09-14 14:38:02