Avansstudenten verkopen telefoonhoesjes met een duurzaam geurtje

duurzame telefoonhoesjes

Deodorant, parfum en sinds kort telefoonhoesjes: allemaal producten waar een heerlijk luchtje aan zit. Tenminste, als je je telefoonhoes koopt in de webshop van Avansstudenten Dion Eijsberg, Bart Dirven en Daniël Benda. In juli lanceerden zij hun eigen webshop hype-online.nl waar je telefoonhoesjes met een luchtje kunt bestellen. Helemaal duurzaam natuurlijk.

Want duurzaamheid is belangrijk, vertelt Dion. “Het speelt een enorme rol in de huidige economie en daarnaast is het goed om na te denken over wat we willen achterlaten in de toekomst.” Alle producten in de webshop zijn daarom duurzaam. Niet dat dit voor Dion bijzonder is. “Wij hebben er bewust voor gekozen om ons duurzame concept niet te verwerken in de naam of logo van de website. Duurzaamheid moet als vanzelfsprekend worden gezien, niet als unique selling point.”

Ondernemen met je vrienden
Samen met Bart en Daniel studeert Dion Commerciële Economie in Breda. Is dat niet moeilijk, samen ondernemen met je studievrienden? “Nee, we hebben gelukkig een hele natuurlijke taakverdeling omdat we allemaal andere interesses hebben.” Iedereen neemt een deel van de onderneming voor zijn rekening, zo is Dion verantwoordelijk voor de marketing en content. Samenwerken vindt Dion een groot voordeel: “Als je met zijn drieën bent dan weet je samen al heel veel. Daarbij communiceren we ook heel veel met elkaar en nemen we alle belangrijke beslissingen samen.”

Studie
De webshop combineren met zijn studie vindt Dion erg fijn. “Dankzij mijn werk voor de webshop leer ik elke dag weer wat nieuws. Zo leren we veel dingen naast de studie en kunnen we de stof die we in de lessen krijgen direct toepassen.” Wel kost het ondernemerschap veel tijd. Plotseling klinkt Dion erg serieus: “We moeten in de gaten houden dat het niet te veel wordt. Het is belangrijk om wel eerst een diploma te halen. Daarna willen we ons vol gas storten op de webshop.”

Overal verstand van
Het idee voor de webshop kregen de jongens online. In Slovenië was een start-up die telefoonhoesjes met een geurtje verkocht. Omdat dit product in Nederland niet te vinden was, besloten ze zelf een webshop op te richten. Hiervoor zijn ze eerst met de producent gaan praten. “Er was meteen een klik, dus dat was fijn.” Daarna volgde een lange periode waarin de onderneming werd opgezet. Daar kwam veel bij kijken: “Je moet niet zomaar in het diepe springen. Financiën, marketing, content: je moet overal verstand van hebben. Gelukkig wisten we dankzij onze opleiding al vaak hoe we de dingen moesten aanpakken maar alsnog was het veel werk.”

Biertje
Toen de webshop online ging was dat natuurlijk reden voor een feestje. “We hebben daar maanden naartoe geleefd en dan begint het. We zaten met z’n allen bij elkaar en hebben het toen lekker gevierd.” Een korte pauze. Dan lacht Dion. “Met een biertje natuurlijk. We blijven wél studenten.”