Cadeau voor Bossche kantinemedewerker die niet kan ruiken en proeven

De kantinemedewerker in het gebouw van de Kunstacademie in Den Bosch kan sinds haar vierde niet meer ruiken en proeven. Om haar te helpen, maakten kunststudenten Arjan Jumelet en Anna Walusiak een visual. “Als ze wat nieuws serveert, hoeft ze nooit meer te vragen of het smaakt, maar kan ze de gezichtsuitdrukkingen plaatsen.”

De kunststudenten maakten het bord niet omdat het nodig is, de producten die de kantinemedewerker elke dag uitstalt, smaken prima volgens Arjan, Anna en medestudenten. “Het is heel lekker! Haar nieuwe gerechten smaken altijd goed.”

De kunststudenten waren dan ook erg verrast om te horen dat deze kantinemedewerker niet kan ruiken en proeven, sinds ze op haar vierde door een luchtweginfectie werd getroffen. Desondanks houdt ze heel erg van koken, weet Arjan. Maar door haar ‘beperking’ moest de kantinemedewerker bij nieuwe gerechten altijd vragen of het wel smaakt. “Dat hoeft nu niet meer.”

De borden komen voort uit een schoolproject. “We kregen personen toegewezen om te observeren.” Arjan en Anna besloten uiteindelijk ook iets vóór de kantinemedewerker te maken zodat ze aan de hand van gezichtsexpressies kan zien hoe nieuwe gerechten in de smaak vallen. “Ze vindt het erg leuk!”