De fijnste plekken in Den Bosch volgens Avansstudent Sarah

Ze woont pas twee jaar in Den Bosch, maar maakte zich de stad al helemaal. Sarah Sijstermans, derdejaarsstudent Communication & Multimedia Design, deelt haar favoriete plekjes in en rondom de Bossche binnenstad.

Koffie en studeerplek
“Op de eerste verdieping bij Xplora is een koffiemachine van Douwe Egberts. Dat is betere koffie dan in de kantine. Er mag nog wel een extra automaat komen, soms staan er lange rijen. De banken in Xplora zitten erg lekker. Daar drink ik de koffie op of werk ik samen met medestudenten. Al zitten de banken soms té comfortabel. Als ik langer aan school moet werken, ga ik naar Coffee Lab vlakbij het station. Het personeel is heel vriendelijk en doet niet moeilijk als je de hele ochtend of middag achter je laptop aan het werk bent! Het zit dichtbij school, dus ideaal.”

Eten en drinken
“Bij Eetbar Dit kun je meerdere gerechtjes bestellen om te delen en het is er altijd druk. Ze hebben een heel fijn terras. Het eten is duurzaam, heel goed! Eetbar Dit is mijn favoriet om te eten. Nom Nom, iets verderop, is favoriet om te borrelen. Ze hebben lekkere bieren op de tap en bij lekker weer kun je chill op de bank in de zon zitten.”

Shoppen
Westside is zó’n mooie winkel. Ik ontdekte de conceptstore voor ik hier kwam studeren. Niet echt voor studenten want heel prijzig, wél heel leuk om rond te kijken! Als je echt wat moois wil, moet je hier zijn. Ik haal hier vaak een nieuwe cactus als de oude dood is. Ook goed voor inspiratie. Met name de boeken. Als ik straks een baan heb, ga ik hierheen.”

Het Noordbrabants museum
“De ingang van Het Noordbrabants museum is super mooi en er zijn veel leuke exposities. Cultuur is belangrijk en het is voor iedereen goed om naar een museum te gaan. Naast de vaste collectie hebben ze een wisselende collectie, vaak moderne kunst. Dat is het vetste en voor iedereen leuk! En het gebouw alleen al is heel mooi natuurlijk. Er is voor iedereen wat!”

Verborgen plekje
Theehuis Bloem in het  Prins Hendrikpark is een verborgen plekje. Je pakt een ligstoel, boekje erbij. Je kunt hier lekker koffie drinken en alle taarten en gebakjes maken ze zelf! Het park zelf is ook leuk. Het is dichtbij mijn huis. Soms koken we thuis en eten we het op in het park. Wanneer ik hier ben, ben ik helemaal zen.”