Foutje bedankt: toch vleesproducten te koop in kantine Den Bosch tijdens actie Eet Geen Dierendag

Het werd zo mooi gepromoot ‘cateraar Eurest doet mee aan de actie van Wakker Dier dus geen vlees en vis te vinden in de kantines van Avans tijdens dierendag.’ Maar na een rondje door de Bossche kantine blijken er gewoon broodjes gezond en panini’s mét ham en broodjes Unox verkrijgbaar.

Waar normaal de vleesbevattende gefrituurde snacks liggen, zijn nu vegetarische ‘frikandel’-broodjes, vegetarische kroketten en groentehamburgers te vinden. Allemaal in het kader van de actie van Wakker Dier voor Dierendag waar Eurest graag aan mee doet.
Helemaal fout
Blijkbaar waren de kantinemedewerkers het er toch niet helemaal mee eens. Tussen de belegde broodjes waren broodjes gezond mét plakjes ham te vinden. Net als tussen de panini’s. Én broodjes Unox. Roos Boswinkel (23), student Business Innovation, lijkt dat een verstandige keuze. “Als de Unox-worsten ineens weg zijn, gaat het hier denk ik helemaal fout”, vertelt zij aan het Brabants Dagblad.

Volgens de student “vertelde een kantinemedewerker dat ze het bordje ‘vegetarisch’ al niet meer neerzetten, want dan loopt iedereen door. Blijkbaar schrikt dat toch af. Nu promoten ze het wel en laten ze mensen er kennis mee maken, zonder ze weg te jagen.”

Matthieu van Waardenburg namens Eurest Campus

Helaas is het in onze interne communicatie niet helemaal goed gegaan. Ondanks de bezwaren bij een grote groep studenten (getuige de poll), wilden we toch echt wel vleesvrij aanbieden op dierendag. Sorry!!

2018-10-05 08:31:15