GreenOffice zoekt Bossche studenten

Illustratie: Elmarye Aaij
GreenOffice gaat uitbreiden naar Den Bosch. Daarom is het duurzame initiatief op zoek naar Bossche studenten die hun handen uit de mouwen willen steken.

In Breda is GreenOffice al langer actief. Daar werken studenten bijvoorbeeld aan een hotel voor wilde bijen, is er een inzamelingsactie voor smartphones en visten studenten eerder deze maand naar vuilnis in het kanaal. Om deze activiteiten te organiseren moet er hard worden gewerkt. “Vooral een ondernemersmentaliteit is belangrijk”, zegt Geoffrey van der Horst, GreenOffice medewerker. “Je moet flink gas geven.” Volgens Geoffrey hoeven projecten niet alleen met het milieu te maken te hebben. “Wij vatten duurzaamheid heel breed op. Sociale gelijkheid vinden wij bijvoorbeeld ook een duurzaam thema.”

Direct aan de slag
Studenten die zich aanmelden voor GreenOffice Den Bosch kunnen meteen aan de slag. Geoffrey hoopt dat de nieuwe afdeling in Den Bosch kan helpen met het werven van deelnemers voor een Climathon in Den Bosch die op 24 november wordt georganiseerd. Tijdens de Climathon zoeken studenten gedurende 24 uur naar een oplossing voor voedselafval. Deze oplossingen presenteren ze vervolgens aan bedrijven die daar geld in kunnen investeren.

Solliciteren
Bossche geïnteresseerden kunnen solliciteren via de website van Avans GreenOffice. Wie wordt aangenomen krijgt betaald als student-assistent.